Як відкрити бізнес у Канаді та не сісти в калюжу


Стабільність, надійність, прогнозованість — саме ці характеристики канадського ринку приваблюють в першу чергу іноземних підприємців. До того ж в останньому рейтингу Світового банку Doing Business, що вийшов у 2020 році, Канада замикає трійку лідерів за легкістю відкриття своєї справи.
Безумовно, реєстрація бізнесу в Канаді — ризикована справа для іноземця та потребує ретельного вивчення законодавства й усіх процедур. Але не треба боятися труднощів — канадський уряд прихильно ставиться до іноземних підприємців, які готові створювати в країні нові робочі місця.
Читайте також: Три помилки при розробці стратегії виходу на міжнародний ринок
Переваги відкриття бізнесу в Канаді
- Робота на політично та економічно стабільному ринку.
- Відсутність бюрократичної тяганини.
- Лояльна система оподаткування. Наприклад, ставка корпоративного податку в Канаді становить 15% і вважається однією з найнижчих у світі.
- Доступність кваліфікованих кадрів завдяки наявності провідних університетів з гарною репутацією.
- Ведення бізнесу в Канаді є підставою для легалізації та згодом отримання громадянства.
Який бізнес відкрити в Канаді українським мігрантам
Ключовими галузями в Канаді вважаються:
- сфера послуг;
- розробка природних ресурсів;
- виробництво.
Понад 75% працездатних мешканців Канади залучені у сфері послуг. До неї належать транспортні та логістичні послуги, медицина, освіта, банки та консалтинг, будівництво, цифрові послуги та комунікації, туризм.
Деревообробна промисловість — одна з найсильніших та прибуткових канадських галузей. І це не дивно, зважаючи на природні фактори — 10% площі Канади вкрито лісами. Також в Канаді видобувають нафту, природний газ, алюміній, електроенергію.
Продукція місцевого виробництва споживається не лише на внутрішньому ринку. Багато йде на експорт — паперова сировина, хімікати, пластмаси, високотехнологічне та аерокосмічне обладнання, автомобілі, харчові продукти, одяг.
За даними агентства IbisWorld, у 2022 році найбільш прибутковими сферами у Канаді вважаються:
- Комерційний банкінг
- Бензинові та нафтові станції
- Гуртова торгівля бензином та нафтою
- Буріння та видобуток газу
- Дилери нових автомобілів
- Супермаркети та продуктові магазини
- Страхування життя
- Медичні послуги
- Переробка нафти
- ІТ-консалтинг
Іноземці та початківці найчастіше обирають підприємства роздрібної торгівлі, маркетингові чи медіапослуги, консалтинг та професійні послуги у різних сферах. Це ж стосується і відкриття бізнесу в Канаді для українців.
Перш ніж відкрити компанію в Канаді, дізнайтеся про податкову політику
- Податок на прибуток (або прибутковий податок із товариств) — головний фіскальний збір для малого та середнього бізнесу. Він розраховується з усієї суми доходу компанії, зареєстрованої в Канаді. Базова ставка складає 38%, але завдяки податковим пільгам та знижкам може суттєво зменшитися — до 10-25%. Але при умові, якщо річний дохід компанії менший ніж $500 тис.
- Податок на додану вартість застосовують майже для всіх товарів та послуг. Виключення — базові харчові продукти, рецептурні ліки та вузький перелік товарів медичного призначення. ПДВ платять за умови перевищення річного доходу у $30 тис.
- Базова (федеральна) ставка ПДВ становить 5%. Розмір провінційної ставки визначають в залежності від місця фактичного продажу товарів чи послуг (тобто за податковою політикою конкретної провінції).
- Також бізнес сплачує соціальні внески: пенсійний – 5,45% від доходу компанії на рік та до фонду страхування зайнятості – 1,4%. Але ці ставки можуть відрізнятися в деяких провінціях.
- Якщо розвиваєте бізнес в Канаді як приватний підприємець, маєте сплачувати податок на прибуток із чистого доходу, який обчислюється по двох шкалах — федеральній та провінційній. Федеральна ставка залежить від суми доходу і становить 15-33%, а провінційна ще й від місця реєстрації підприємця.
Читайте також: Як перекладацькі компанії допомагають українському бізнесу: 5 кейсів з нашої практики
Як відбувається реєстрація компанії в Канаді
Щоб відкрити бізнес в Канаді підприємець повинен виконати наступні кроки.
- Підготувати бізнес-план з описом цілей, стратегії майбутнього бізнесу та прогнозом рентабельності. Новачку на ринку обов’язково треба вивчити конкурентів й потенційну цільову аудиторію та інструменти просування свого продукту чи послуги.
- Обрати організаційну форму реєстрації компанії в Канаді:
- Sole proprietorship (SP) або індивідуальне підприємництво, коли власником є фізична особа. Підходить для невеликого бізнесу, інтернет-магазинів, фрилансерів.
- Partnership — партнерство або товариство, в якому може бути два і більше власників (фізичні особи, корпорації, трасти чи товариства).
- Corporation або корпорація — юридична особа, в якій кожний з власників має певну частку, а податки та фінанси компанії обслуговуються окремо від податків та доходів власників.
- Обрати та оформити приміщення — купити або орендувати.
- Подати документи на реєстрацію бізнесу в Канаді. Для цього знадобиться:
- чинний номер соціального страхування всіх власників (SIN) та їхні паспортні відомості;
- бізнес-номер, який видається в Канадському податковому агентстві (CRA);
- найменування фірми та організаційна форма бізнесу;
- фізична та поштова адреса підприємства;
- опис основної комерційної діяльності.
- Подати заявки на отримання ліцензій та дозволів до місцевого муніципалітету або адміністративних одиниць провінцій.
- За бажанням застрахувати свій бізнес в Канаді. Це захистить від збитків через непередбачені обставини під час роботи.
Історія українців, як відкрили бізнес в Канаді й не пожалкували
Ресторанну мережу Kozak знають не лише представники української діаспори в Канаді. Це доволі популярні заклади, які знайомлять канадців традиційною українською кухнею та перепічкою. В меню кілька видів борщів, вареники, голубці, карпатський гуляш, львівські сирники та інші страви.
Засновники — родина мігрантів з Києва, які у 2013 році ризикнули та відкрили на рибному ринку Stiveston свій перший лоток з перепічками «Solodko». А сьогодні мають вже три заклади у Ванкувері та один у Нью-Уестмінстері.
Співвласниця мережі Ірина Карпенко вважає канадський ринок гарним майданчиком для відкриття власної справи. І особистим прикладом підтверджує: успіх приходить до того, хто ризикує.
Вже наважились на реєстрацію компанії в Канаді? Звертайтеся! Виконаємо переклад і локалізацію англійською та французькою мовами. А ще допоможемо з інструментами для просування на канадському ринку.
Читайте також
Якщо ви не знайшли
те, що шукали,
не залишайте сторінку
Просто натисніть на кнопку нижче, і ми зв'яжемося з вами, щоб проконсультувати по всіх послугах компанії.