svg
svg Розрахуйте вартість
close

Форма швидкого зв’язку

Залишилися питання? Ми готові на них відповісти

    0 800 33 20 41 безкоштовно з будь-яких номерів України
    svg Замовити в 1 клік

    Як відкрити бізнес у Канаді та не сісти в калюжу

    Julia Ventskovska
    Опубліковано
    CEO MK:TRANSLATIONS 18.06.2022
    Як відкрити бізнес у Канаді та не сісти в калюжу

    Стабільність, надійність, прогнозованість — саме ці характеристики канадського ринку приваблюють в першу чергу іноземних підприємців. До того ж в останньому рейтингу Світового банку Doing Business, що вийшов у 2020 році, Канада замикає трійку лідерів за легкістю відкриття своєї справи.

    Безумовно, реєстрація бізнесу в Канаді — ризикована справа для іноземця та потребує ретельного вивчення законодавства й усіх процедур. Але не треба боятися труднощів — канадський уряд прихильно ставиться до іноземних підприємців, які готові створювати в країні нові робочі місця.

    Читайте також: Три помилки при розробці стратегії виходу на міжнародний ринок

    Переваги відкриття бізнесу в Канаді

    • Робота на політично та економічно стабільному ринку.
    • Відсутність бюрократичної тяганини.
    • Лояльна система оподаткування. Наприклад, ставка корпоративного податку в Канаді становить 15% і вважається однією з найнижчих у світі.
    • Доступність кваліфікованих кадрів завдяки наявності провідних університетів з гарною репутацією.
    • Ведення бізнесу в Канаді є підставою для легалізації та згодом отримання громадянства.

    Який бізнес відкрити в Канаді українським мігрантам

    Ключовими галузями в Канаді вважаються:

    • сфера послуг;
    • розробка природних ресурсів;
    • виробництво.

    Понад 75% працездатних мешканців Канади залучені у сфері послуг. До неї належать транспортні та логістичні послуги, медицина, освіта, банки та консалтинг, будівництво, цифрові послуги та комунікації, туризм.

    Деревообробна промисловість — одна з найсильніших та прибуткових канадських галузей. І це не дивно, зважаючи на природні фактори — 10% площі Канади вкрито лісами. Також в Канаді видобувають нафту, природний газ, алюміній, електроенергію.

    Продукція місцевого виробництва споживається не лише на внутрішньому ринку. Багато йде на експорт — паперова сировина, хімікати, пластмаси, високотехнологічне та аерокосмічне обладнання, автомобілі, харчові продукти, одяг.

    За даними агентства IbisWorld, у 2022 році найбільш прибутковими сферами у Канаді вважаються:

    1. Комерційний банкінг
    2. Бензинові та нафтові станції
    3. Гуртова торгівля бензином та нафтою
    4. Буріння та видобуток газу
    5. Дилери нових автомобілів
    6. Супермаркети та продуктові магазини
    7. Страхування життя
    8. Медичні послуги
    9. Переробка нафти
    10. ІТ-консалтинг

    Іноземці та початківці найчастіше обирають підприємства роздрібної торгівлі, маркетингові чи медіапослуги, консалтинг та професійні послуги у різних сферах. Це ж стосується і відкриття бізнесу в Канаді для українців.

    Перш ніж відкрити компанію в Канаді, дізнайтеся про податкову політику

    • Податок на прибуток (або прибутковий податок із товариств) — головний фіскальний збір для малого та середнього бізнесу. Він розраховується з усієї суми доходу компанії, зареєстрованої в Канаді. Базова ставка складає 38%, але завдяки податковим пільгам та знижкам може суттєво зменшитися — до 10-25%. Але при умові, якщо річний дохід компанії менший ніж $500 тис.
    • Податок на додану вартість застосовують майже для всіх товарів та послуг. Виключення — базові харчові продукти, рецептурні ліки та вузький перелік товарів медичного призначення. ПДВ платять за умови перевищення річного доходу у $30 тис.

    федеральна

    • Базова (федеральна) ставка ПДВ становить 5%. Розмір провінційної ставки визначають в залежності від місця фактичного продажу товарів чи послуг (тобто за податковою політикою конкретної провінції).
    • Також бізнес сплачує соціальні внески: пенсійний – 5,45% від доходу компанії на рік та до фонду страхування зайнятості – 1,4%. Але ці ставки можуть відрізнятися в деяких провінціях.
    • Якщо розвиваєте бізнес в Канаді як приватний підприємець, маєте сплачувати податок на прибуток із чистого доходу, який обчислюється по двох шкалах — федеральній та провінційній. Федеральна ставка залежить від суми доходу і становить 15-33%, а провінційна ще й від місця реєстрації підприємця.

    Читайте також: Як перекладацькі компанії допомагають українському бізнесу: 5 кейсів з нашої практики

    Як відбувається реєстрація компанії в Канаді

    Щоб відкрити бізнес в Канаді підприємець повинен виконати наступні кроки.

    1. Підготувати бізнес-план з описом цілей, стратегії майбутнього бізнесу та прогнозом рентабельності. Новачку на ринку обов’язково треба вивчити конкурентів й потенційну цільову аудиторію та інструменти просування свого продукту чи послуги.
    2. Обрати організаційну форму реєстрації компанії в Канаді:
      • Sole proprietorship (SP) або індивідуальне підприємництво, коли власником є фізична особа. Підходить для невеликого бізнесу, інтернет-магазинів, фрилансерів.
      • Partnership — партнерство або товариство, в якому може бути два і більше власників (фізичні особи, корпорації, трасти чи товариства).
      • Corporation або корпорація — юридична особа, в якій кожний з власників має певну частку, а податки та фінанси компанії обслуговуються окремо від податків та доходів власників.
    3. Обрати та оформити приміщення — купити або орендувати.
    4. Подати документи на реєстрацію бізнесу в Канаді. Для цього знадобиться:
      • чинний номер соціального страхування всіх власників (SIN) та їхні паспортні відомості;
      • бізнес-номер, який видається в Канадському податковому агентстві (CRA);
      • найменування фірми та організаційна форма бізнесу;
      • фізична та поштова адреса підприємства;
      • опис основної комерційної діяльності.
    5. Подати заявки на отримання ліцензій та дозволів до місцевого муніципалітету або адміністративних одиниць провінцій.
    6. За бажанням застрахувати свій бізнес в Канаді. Це захистить від збитків через непередбачені обставини під час роботи.

    Історія українців, як відкрили бізнес в Канаді й не пожалкували

    Ресторанну мережу Kozak знають не лише представники української діаспори в Канаді. Це доволі популярні заклади, які знайомлять канадців  традиційною українською кухнею та перепічкою. В меню кілька видів борщів, вареники, голубці, карпатський гуляш, львівські сирники та інші страви.

    Засновники

    Засновники — родина мігрантів з Києва, які у 2013 році ризикнули та відкрили на рибному ринку Stiveston свій перший лоток з перепічками «Solodko». А сьогодні мають вже три заклади у Ванкувері та один у Нью-Уестмінстері.

    родина мігрантів з Києва

    Співвласниця мережі Ірина Карпенко вважає канадський ринок гарним майданчиком для відкриття власної справи. І особистим прикладом підтверджує: успіх приходить до того, хто ризикує.

    Вже наважились на реєстрацію компанії в Канаді? Звертайтеся! Виконаємо переклад і локалізацію англійською та французькою мовами. А ще допоможемо з інструментами для просування на канадському ринку.

    Читайте також

    Соціальні мережі
    Не просто присутні, а працюємо та ділимося корисним контентом

    Якщо ви не знайшли
    те, що шукали,
    не залишайте сторінку

    Просто натисніть на кнопку нижче, і ми зв'яжемося з вами, щоб проконсультувати по всіх послугах компанії.

    0 800 33 20 41 безкоштовно з будь-яких номерів України
    svg Зв'язатися з нами