svg Розрахуйте вартість
close

Форма швидкого зв’язку

Залишилися питання? Ми готові на них відповісти

    0 800 33 20 41 безкоштовно з будь-яких номерів України
    svg Замовити в 1 клік

    Ecommerce чи E-commerce: що це та який варіант правильний

    Julia Ventskovska
    Опубліковано
    CEO MK:TRANSLATIONS 17.12.2021
    Ecommerce чи E-commerce: що це та який варіант правильний

    Електронна комерція або e-commerce — це купівля та продаж товарів чи послуг онлайн.

    Згідно зі звітом дослідницької компанії Juniper Research, доступ до глобальної мережі сьогодні мають 7 млрд пристроїв по всьому світу. А за прогнозами протягом найближчих двох років їх стане близько 50 млрд. Це при тому, що на Землі проживає трохи менше ніж 8 млрд людей.

    Читайте також: Як зробити переклад сайту та уникнути помилок

    Розвиток диджиталізації відкрив шляхи для появи нових бізнес-моделей та модернізації застарілих процесів. За прогнозами eMarketer, у 2024 році частка інтернет-покупок становитиме 22% ринку.

    В деяких країнах онлайн-ринок вже зараз наздоганяє за показниками роздріб. В Китаї, наприклад, цей сегмент становить 50% роздрібного продажу, у Південній Кореї він наближається до 30%, у США становить 15%, у Західній Європі — 13%. Близько половини онлайн-покупок відбувається через мобільні додатки.

    Читайте також: Локалізація додатків iOS: що важливо знати

    Приклади успішних брендів е-commerce сегменту

    Alibaba

    Безумовний лідер китайського ринку та одна з найбільших компаній у світі з ринковою капіталізацією $637 млрд. Працює з 1999 року та охоплює три сегменти: b2c (платформи Tmall та Aliexpress), b2b (Alibaba) та c2c (майданчик Taobao). Платіжна система компанії Alipay працює як міжнародна.

    Alibaba

    Засновник Alibaba Джек Ма. Фото з мережі

    Alibaba працює за принципом агрегатора: продавці (фізичні особи, магазини чи самі виробники) напряму відправляють товар покупцям.

    Amazon

    Amazon – найбільший та найяскравіший представник e-commerce в США. У компанії велика мережа складів та сортувальних центрів по всьому світу, своя служба доставки та навіть літаки Boeing 767. Крім основної b2c-платформи, є Amazon Business для юридичних осіб.

    Amazon

    Склад Amazon. Фото з мережі

    Компанію заснував Джефф Безос у 1994 році як книжковий інтернет-магазин. Зараз Безос — один із найбагатших людей планети, а його дітище — світовий онлайн-гігант. До речі, до Amazon належать й офлайн-магазини — Amazon Go. Щоправда, вельми незвичні — в них немає кас та продавців, а покупки оплачуються через програми за допомогою нейромереж із розпізнаванням обличчя.

    EBay

    eBay заснований американським програмістом П’єром Омідьяром у 1995 році як онлайн-аукціон у сегменті c2c для продажу нових та вживаних речей. Зараз на платформі реєструють акаунти підприємці та магазини, а купувати можна за фіксованою ціною, а не лише через ставки.

    Офіс eBay. Фото glassdoor.com

    У eBay є майданчики в різних країнах, але немає своєї логістики. Кількість активних користувачів складає близько 185 млн.

    Читайте також: Особливості міжнародного маркетингу на прикладі США, Німеччини та Китаю

    E-commerce — це вірний варіант?

    Способів написання цього слова декілька:

    • ecommerce
    • e-commerce
    • eCommerce
    • Ecommerce
    • e-Commerce
    • E-commerce
    • ECommerce

    Який же вірний: з дефісом чи без нього, із великою С чи Е, чи обома одразу?

    З одного боку, дефіс означає, що це поняття є комбінацією двох слів. Як в аналогічних термінах — e-book, наприклад.

    З іншого боку, люди раніше теж писали e-mail, поки повністю не перейшли на спрощений варіант — email. І зараз таке написання вже нікого не бентежить.

    Що ж до словників, їх рекомендації однакові: Merriam Webster, Cambridge та Oxford вважають орфографічно правильним лише написання e-commerce.

    Згідно Google Trends та Google Ngram саме варіант e-commerce найчастіше використовується як пошуковий термін у Google. При цьому на початку речення чи заголовка зазвичай використовують варіант з дефісом, а в середині фрази — без нього.

    Ми також провели експеримент. Як видно на зображенні, результат пошукової видачі відрізняється вдвічі.

    А що ж експерти? BigCommerce та Shopify використовують ecommerce, WordPress  —  — eCommerce.

    Інструмент оптимізації електронної комерції Crazy Egg використовує варіант e-commerce у процесах, ecommerce у блозі та eCommerce у заголовку архіву блогу.

    У Facebook зустрічаються комбінації ecommerce та eCommerce. А Google використовує ecommerce у Google Ads Help та e-commerce у Google for Small Businesses.

    Як бачите, єдиної думки немає — кожен використовує той варіант, який зручніший та більше подобається. Тому вирішуйте самі, яке написання ближче вам — правильне словникове чи спрощене. Але не забувайте про SEO — люди пишуть пошукові запити не за словниками, а за своїми переконаннями та поняттями.

    Читайте також: Три помилки при розробці стратегії виходу на міжнародний ринок

    Підпишіться на щомісячний дайджест про міжнародний бізнес

    Читайте також
    Соціальні мережі
    Не просто присутні, а працюємо та ділимося корисним контентом

    Якщо ви не знайшли
    те, що шукали,
    не залишайте сторінку

    Просто натисніть на кнопку нижче, і ми зв'яжемося з вами, щоб проконсультувати по всіх послугах компанії.

    0 800 33 20 41 безкоштовно з будь-яких номерів України
    svg Зв'язатися з нами