Ecommerce чи E-commerce: що це та який варіант правильний


Електронна комерція або e-commerce — це купівля та продаж товарів чи послуг онлайн.
Згідно зі звітом дослідницької компанії Juniper Research, доступ до глобальної мережі сьогодні мають 7 млрд пристроїв по всьому світу. А за прогнозами протягом найближчих двох років їх стане близько 50 млрд. Це при тому, що на Землі проживає трохи менше ніж 8 млрд людей.
Читайте також: Як зробити переклад сайту та уникнути помилок
Розвиток диджиталізації відкрив шляхи для появи нових бізнес-моделей та модернізації застарілих процесів. За прогнозами eMarketer, у 2024 році частка інтернет-покупок становитиме 22% ринку.
В деяких країнах онлайн-ринок вже зараз наздоганяє за показниками роздріб. В Китаї, наприклад, цей сегмент становить 50% роздрібного продажу, у Південній Кореї він наближається до 30%, у США становить 15%, у Західній Європі — 13%. Близько половини онлайн-покупок відбувається через мобільні додатки.
Читайте також: Локалізація додатків iOS: що важливо знати
Приклади успішних брендів е-commerce сегменту
Alibaba
Безумовний лідер китайського ринку та одна з найбільших компаній у світі з ринковою капіталізацією $637 млрд. Працює з 1999 року та охоплює три сегменти: b2c (платформи Tmall та Aliexpress), b2b (Alibaba) та c2c (майданчик Taobao). Платіжна система компанії Alipay працює як міжнародна.
Засновник Alibaba Джек Ма. Фото з мережі
Alibaba працює за принципом агрегатора: продавці (фізичні особи, магазини чи самі виробники) напряму відправляють товар покупцям.
Amazon
Amazon – найбільший та найяскравіший представник e-commerce в США. У компанії велика мережа складів та сортувальних центрів по всьому світу, своя служба доставки та навіть літаки Boeing 767. Крім основної b2c-платформи, є Amazon Business для юридичних осіб.
Склад Amazon. Фото з мережі
Компанію заснував Джефф Безос у 1994 році як книжковий інтернет-магазин. Зараз Безос — один із найбагатших людей планети, а його дітище — світовий онлайн-гігант. До речі, до Amazon належать й офлайн-магазини — Amazon Go. Щоправда, вельми незвичні — в них немає кас та продавців, а покупки оплачуються через програми за допомогою нейромереж із розпізнаванням обличчя.
EBay
eBay заснований американським програмістом П’єром Омідьяром у 1995 році як онлайн-аукціон у сегменті c2c для продажу нових та вживаних речей. Зараз на платформі реєструють акаунти підприємці та магазини, а купувати можна за фіксованою ціною, а не лише через ставки.
Офіс eBay. Фото glassdoor.com
У eBay є майданчики в різних країнах, але немає своєї логістики. Кількість активних користувачів складає близько 185 млн.
Читайте також: Особливості міжнародного маркетингу на прикладі США, Німеччини та Китаю
E-commerce — це вірний варіант?
Способів написання цього слова декілька:
- ecommerce
- e-commerce
- eCommerce
- Ecommerce
- e-Commerce
- E-commerce
- ECommerce
Який же вірний: з дефісом чи без нього, із великою С чи Е, чи обома одразу?
З одного боку, дефіс означає, що це поняття є комбінацією двох слів. Як в аналогічних термінах — e-book, наприклад.
З іншого боку, люди раніше теж писали e-mail, поки повністю не перейшли на спрощений варіант — email. І зараз таке написання вже нікого не бентежить.
Що ж до словників, їх рекомендації однакові: Merriam Webster, Cambridge та Oxford вважають орфографічно правильним лише написання e-commerce.
Згідно Google Trends та Google Ngram саме варіант e-commerce найчастіше використовується як пошуковий термін у Google. При цьому на початку речення чи заголовка зазвичай використовують варіант з дефісом, а в середині фрази — без нього.
Ми також провели експеримент. Як видно на зображенні, результат пошукової видачі відрізняється вдвічі.
А що ж експерти? BigCommerce та Shopify використовують ecommerce, WordPress — — eCommerce.
Інструмент оптимізації електронної комерції Crazy Egg використовує варіант e-commerce у процесах, ecommerce у блозі та eCommerce у заголовку архіву блогу.
У Facebook зустрічаються комбінації ecommerce та eCommerce. А Google використовує ecommerce у Google Ads Help та e-commerce у Google for Small Businesses.
Як бачите, єдиної думки немає — кожен використовує той варіант, який зручніший та більше подобається. Тому вирішуйте самі, яке написання ближче вам — правильне словникове чи спрощене. Але не забувайте про SEO — люди пишуть пошукові запити не за словниками, а за своїми переконаннями та поняттями.
Читайте також: Три помилки при розробці стратегії виходу на міжнародний ринок
Читайте також
Якщо ви не знайшли
те, що шукали,
не залишайте сторінку
Просто натисніть на кнопку нижче, і ми зв'яжемося з вами, щоб проконсультувати по всіх послугах компанії.