Чи впливає український хостинг на міжнародне просування


На початку просування онлайн-проєктів на міжнародний ринок одним з перших постає питання про хостинг — якій компанії довірити сайт: українській чи закордонній, і чи взагалі вплине цей вибір на SEO.
У цьому дослідженні зʼясовуємо, які хостингові параметри можуть впливати на ваші позиції в пошуковій видачі, та як локалізований сайт може конкурувати з міжнародними сайтами й водночас розміщуватись в українського хостера.
Читайте також: Як обрати підрядника з локалізації IT-продуктів для іноземних ринків
Як хостинг впливає на SEO
По-перше, не настільки важливо, в якій країні розташований дата-центр. Головне, щоб хостер був надійним і надавав вам адекватний аптайм — як мінімум, 99.9%. Це критично в будь-якому випадку, бо натрапити на недобросовісного хостинг-провайдера можна як в Україні, так і поза її межами.
Часто трапляються маркетингові приманки, наприклад, 100% аптайм (якого в принципі в природі не існує, адже з обладнанням у дата-центрі час від часу треба проводити технічні роботи) або ж історії з «хостингом за долар» з насправді максимально перевантаженими серверами й украй лімітованими ресурсами.
Зверніть увагу: Найпотужніші гравці на ринку хостингу часто пропонують тестовий період, протягом якого ви можете перевірити, чи вистачає тарифних ресурсів; наскільки швидко сайт завантажується та оцінити роботу технічної підтримки. |
Після такого ліричного, але важливого відступу, зʼясуємо, як взагалі хостинг може впливати на SEO вашого вебсайту після локалізації.
Розташування дата-центру
Загальноприйняте правило: що ближче дата-центр до вашої цільової аудиторії, то швидше сайт буде для них завантажуватися. Якщо сервер і користувачі перебувають в одному регіоні, то:
- меншим буде час відповіді сервера, оскільки довжина шляху передачі даних мінімальна;
- пошукові системи зможуть правильно привʼязати сайт до регіону відвідувачів.
З цього можна зробити висновок, що краще обирати хостера із серверами в тій країні, де мешкає основна частина ваших потенційних відвідувачів/клієнтів.
Український VS Закордонний
Сказати однозначно, що в цьому пункті виграють закордонні хостинги не можна з кількох причин.
По-перше, деякі українські хостинг-провайдери пропонують вибір локації дата-центру, як-от HostPro. Ще на етапі замовлення тарифу ви можете без додаткової плати вибрати, де буде розміщуватися ваш сайт: в Україні, Європі чи США.
Крім того, є ще один плюс на користь деяких українських компаній – CloudFlare, або мережа розподілу контенту.
Як вона працює? Група серверів розміщується на різних хостингах, які працюють спільно. Завдяки цьому користувачі сайту отримують доступ до копії даних із сервера, що розташований до них найближче. Через це навіть розміщені в українському дата-центрі сайти будуть досить швидко завантажуватися в закордонних відвідувачів.
Швидкість завантаження сторінок сайту
За даними Unbounce, майже 70% користувачів визнають, що швидкість завантаження сторінки впливає на їхню готовність купувати в онлайн-магазині. Одразу зазначимо, що сайт може завантажуватися повільно на підставі багатьох чинників: неоптимізований код, надлишок плагінів, відсутність кешування, велика вага картинок і відео, та, звісно ж, ненадійний хостинг.
Робота з оптимізацією коду завжди лежить на плечах розробників, і майже ніколи не буває у статусі «завершено». Контент на сайті, як і його функціонал, змінюється, тож це нормально.
А тепер про чинники, які стосуються безпосередньо хостингу. Технічні характеристики фізичних серверів (апаратна частина), вибір вебсервера (програмна частина) та банальна навантаженість на сервер мають велику вагу в питанні швидкості.
Приємним бонусом для швидкості завантаження може стати кешування на рівні сервера. Його можна організувати, зокрема через підключення додаткових плагінів, наприклад LiteSpeed Cache. Але тоді потрібно уточнити, який різновид вебсервера використовує ваш хостинг-провайдер, бо переваги цього плагіну і повний функціонал стає доступним лише з вебсервером LiteSpeed.
Залізо: краще обирати хостинг з найсучаснішими SSD NVMe-дисками та високопродуктивними процесорами.
ПЗ: найкраще відпрацьовує хостинг на базі звʼязки Apache + Nginx або ж вебсервера LiteSpeed.
Перевірити те, як швидко працюватиме сайт на конкретному хостингу можна під час тріалу. Більшість провайдерів дозволяє протестувати послугу безплатно.
Український VS Закордонний
Тут у західних та українських хостерів 1:1 (беремо до уваги знані компанії, а не ноунейми).
Однак є зауваження. У ситуації із закордонними хостерами набагато легше натрапити на компанії, які демпінгують, але беруть плату іншим – численними даунтаймами.
Оскільки інвестиції в апаратне й програмне забезпечення треба повернути, подібні хостери розміщують на одному сервері більше хостинг-акаунтів, ніж ті можуть витримати. Через перевантаження є загроза не лише повільного завантаження всіх сайтів-сусідів, але й взагалі недоступності сайту протягом тривалого часу.
Читайте також: Неочевидні інструменти для виходу на іноземні ринки
Безпека сайту
Будь-яка послуга віртуального хостингу передбачає, що ви будете ділити одну IP-адресу та серверні ресурси ще з кимось. Та найбільша небезпека криється в тому, що сайт по сусідству з вами може виявитися шахрайським або із забороненою тематикою. Звісно, надійні хостери моніторять, які сайти розміщують. Але якщо сервер просто переповнений, один такий може й проскочити.
У такому випадку є ризик того, що IP не зовсім «чистого» сайту буде заблокована, або ж проігнорована пошуковими ботами. Ясна річ, якщо у вашого сайту буде така ж IP, можуть виникнути проблеми: якщо пошуковий робот буде заходити на сайт, і він щоразу буде недоступним, його позиції різко впадуть.
Великі компанії, і українські, і закордонні, здебільшого дбають про безпеку сайтів на серверах не лише через моніторинг, але й завдяки супутнім послугам, як-от захист від DDoS, антивірус та SSL-сертифікати. До речі, останні є одним з вагомих чинників, що впливають на SEO вашого сайту.
Як заявляє сам Google, сайти з SSL-сертифікатом отримують додаткові переваги у видачі перед подібними сайтами, до яких SSL не під’єднано.
Сертифікати не лише позитивно впливають на позиції, а й покращують UX. При відсутності встановленого SSL незалежно від браузера буде показуватися сповіщення про те, що зʼєднання із цим сайтом незахищене. За різними даними, близько 83% користувачів йде із сайту без SSL, ще більший відсоток людей, які побоюються вводити на таких ресурсах дані карток. А все це ваші конверсії.
Український VS Закордонний
Так, закордонні хостери пропонують безпекові рішення для вашого сайту, але здебільшого за це доведеться заплатити зверху. Українські хостинги хоч іноді й коштують дорожче, але весь пакет безпеки включають у вартість готового тарифу (SSL, моніторинг загроз на сервері, антивірус, захист від DDoS).
Швидкість відповіді техпідтримки
Все може піти не так у будь-який момент – викотили оновлення, вебмайстер помилився чи зʼявилась потреба у технічних роботах на сервері (про що хороший провайдер завжди вас попередить). У подібних випадках маєте бути впевнені в тому, що отримаєте оперативну й належну допомогу.
Український VS Закордонний
Тут виходять на арену українські сапорти. Адже сама специфіка української та іноземної техпідтримки є різною.
По-перше, в українського хостера підтримка допоможе незалежно від того, на якому ви тарифі: преміумі чи звичайному. І ціна плану жодним чином не вплине ні на швидкість відповіді, ні на її якість.
У більшості закордонних компаній не так. Якщо ви на безплатному тесті або на найпростішому тарифі, технічна підтримка або відсутня взагалі, або працює за принципом пріоритетності.
По-друге, спосіб звʼязку. Якщо в українських компаніях ви можете зателефонувати, написати на пошту або в онлайн-чат незалежно від плану, то в закордонних альтернатив способи зв’язку з ТП можуть бути обмежені відповідно до тарифу.
Наприклад, на простіших тарифах доступні лише тікети, і ті за принципом пріоритетності, а на дорожчих — усі можливі способи звʼязку.
По-третє, характер розв’язання питань. Є два різновиди техпідтримки: та, що посилає в базу знань, і та, що мінімізує для клієнта роботу з проблемою й страхує на кожному кроці. Так-от, другий різновид зустрічається в українських компаніях частіше.
І нарешті – різниця часових поясів і мова. На початку історії з новою хостинг-компанією хоч-не-хоч доведеться часто консультуватися з техпідтримкою. Якщо вона працюватиме не цілодобово, вебмайстру буде важче з нею засинхронитися.
І, ясна річ, технічні нюанси іноді не так просто зʼясувати англійською, тож українська техпідтримка у цьому плані точно виграє — ви отримуєте зрозумілу, швидку та якісну допомогу без зайвої мороки.
На завершення
Як бачимо, українські хостинг-компанії не лише не заважають нормальному просуванню вашого сайту на міжнародному ринку, а й мають ряд переваг:
- вибір локації за кордоном;
- високу швидкодію серверів;
- допустиму кількість хостинг-акаунтів на сервері;
- зрозумілу цілодобову підтримку не за принципом пріоритетності та з варіативністю способів звʼязку;
- безпеку сайту, яка включена у вартість тарифу, а не є окремою послугою.
Все, що потрібно зробити – обрати правильну локацію дата-центру при замовленні хостингу або під час перенесення сайту від іншого хостинг-провайдера.
Читайте також: Чи варто використовувати онлайн перекладач сайтів при виході на іноземні ринки
Читайте також
Якщо ви не знайшли
те, що шукали,
не залишайте сторінку
Просто натисніть на кнопку нижче, і ми зв'яжемося з вами, щоб проконсультувати по всіх послугах компанії.